CONTACTS

">

Followers

Monday 6 February 2012

Jutawan Amerika Peluk Islam – Perniagaan Paling Hebat Dalam Hidupnya

 
Richard Patterson pergi ke Arab Saudi atas urusan perniagaan bagi menguruskan projek melatih ahli Bulan Sabit Merah Saudi mengenai teknik perubatan udara. Beliau memiliki satu syarikat yang mengkhususkan kepada aktiviti menyelamat melalui kenderaan penerbangan.
Dalam tempoh tersebut dia telah dijemput oleh tiga orang penting Kementerian Hal Ehwal Islam Saudi untuk makan malam dan mereka meperkenalkan keindahan Islam kepadanya. Segala yang didapatinya daripada pertemuan tersebut ternyata amat berlawanan daripada persepsinya terhadap agama Islam selama ini.
Hasilnya dia telah memeluk Islam dan tidak menyangka kehadirannya di sana dalam urusan perniagaan membawanya kepada perniagaan yang cukup besar dalam hidupnya, iaitu memperhambakan dirinya kepada Allah, Tuhan Semesta Alam.
Dia menyeru para usahawan muslim agar lebih serius berdakwah kepada para usahawan bukan muslim terutamanya melalui penonjolan akhlak sebagai seorang muslim. Sekadar memberikan bahan bacaan tidak dapat menggambarkan keadaan sebenar keindahan Islam tersebut, ia perlu diterjemahkan dengan akhlak yang mulia sebagaimana yang telah disuluh oelh Al-Quran dan Sunnah..

No comments:

Post a Comment