CONTACTS

">

Followers

Friday 24 June 2011

PENEMUAN HARTA KARUN MENGEJUTKAN MALAYSIA

JAUH dalam kegelapan dasar laut yang terselindung di beberapa lokasi rahsia di perairan negara ini, tersembunyi beberapa khazanah misteri berusia ratusan tahun tanpa disedari sesiapa.

Selama beratus tahun itu jugalah khazanah berkenaan terpegun melewati masa. Kehadirannya di dasar laut yang asing itu sekadar menjadi mainan dan lokasi kediaman buat ribuan ikan dan hidupan laut.
Sehinggalah kira-kira 30 tahun lalu, dengan penuh persoalan yang membenih pada minda, beberapa penyelidik mula menyelam di dasar lautan perairan negara bagi meneroka lokasi misteri khazanah berkenaan.

Selepas beberapa ketika mencari pada pelbagai tempat di dasar laut, akhirnya penyelidik menemui satu bentuk tinggalan aneh yang terdampar di dasar lautan luas itu.

Selepas diamati dan didekati, akhirnya penyelidik terbabit menyedari bahawa di dasar Laut China Selatan dan Selat Melaka di negara ini, tersimpan banyak warisan kapal karam purba yang turut menenggelamkan bersamanya khazanah ‘harta karun’ yang tidak ternilai harganya.

No comments:

Post a Comment